En daar zijn ze dan de eerste 3 punten van het seizoen!

Dieze West 1

14 oktober 2023 15:00

J. Klein Ganseij

Sportpark Het Hoge Laar
Luttekeweg 15 A
8031LG
ZWOLLE

Daar zijn ze dan eindelijk de eerste 3 punten van het seizoen! Na een redelijk goed verlopen voorbereiding tegen veelal lager geklasseerde ploegen, waarin Oene veel scoorde en weinig tegen kreeg, ging het de eerste 3 wedstrijden niet goed, nog geen enkel doelpunt gemaakt en nog 0 punten. Lag het er dan aan dat Oene niet goed speelde? Dat was ook niet het geval. Oene creëerde genoeg kansen de afgelopen wedstrijden en speelde aardig mee. We werden niet weggespeeld of zo. Nou dan moet het een keer goed vallen en dat deed het afgelopen zaterdag tijdens de uitwedstrijd bij Dieze West in Zwolle. Oene was gewaarschuwd voor deze technische ploeg en paste de tactiek iets aan; Iets inzakken en dan heel snel eruit komen waar dat zou kunnen. En het heeft gewerkt! Soms met een beetje geluk, maar het collectief heeft vandaag de doorslag gegeven. Oene won met 1-2.

En dan de wedstrijd. Een iets andere opstelling vandaag met Andy Kers weer terug van een blessure en Lars Reurink, die het in de voorbereiding uitstekend heeft gedaan. Hij kreeg vandaag zijn kans en was meteen de man van de wedstrijd met zijn winnende goal. Oene zakte vandaag iets in en dat pakte goed uit, maar de eerste beste kans was meteen voor Dieze. Balverlies van Jim Schaap op het middenveld en de snelle linksbuiten werd meteen diep gestuurd. Maar gelukkig voor Oene schoot hij naast. Maar de aanval erop was het meteen raak voor Oene; De nummer 3 van Dieze verwerkt een hoge bal maar half weg en Jim Schaap heeft vrije doorgang. Hij rond koelbloedig af met een lobje over de keeper en zo scoort Oene haar 1e doelpunt van dit seizoen 0-1. Heel lang kon Oene niet genieten van haar voorsprong, want Dieze West kwam met een stormloop van aanvallen. En met goede combinaties werd de Oene verdediging uitgespeeld, maar steeds zat er op het laatste moment een voetje tussen. En dan in de 12e minuut is het wel raak. Dieze komt goed door en de linksbuiten is erdoor en legt goed breed en het is 1-1. Dieze West komt daarna nog een paar keer goed door met de beste man van het veld de nummer 3, die steeds dwars door het midden opstoomt. Oene komt een paar keer goed weg. Na 30 minuten heeft Oene dit wapen beter onder controle en je zag dat de ploeg de wedstrijd een beetje overnam. Oene kreeg zelf ook nog een paar kleine kansjes.

Oene gaat rusten met een 1-1 tussenstand. Op dat moment een goede ruststand voor Oene. Dieze West was het 1e half uur dreigender dan Oene, maar na 30 minuten pakte Oene het goed op en gaf niet heel veel meer weg. Na rust een Oene die als collectief de 2e helft goed begon en begint goed aan de 2e helft. Eerst is er een schot van Jasper Mosterd van 30 meter, dat net over vliegt. En Dieze krijgt een minuut later ook nog een kans, maar het schot wordt goed gepakt door Jordy. En dan in de 52e minuut een mooie aanval via de linkerkant waarbij Oene er goed doorheen komt met een paar mooie combinaties. Hierdoor wordt Lars Reurink goed vrijgespeeld op de rand van de 16. Hij draait nog 1 keer goed weg en legt hem precies in het hoekje en Oene komt op 1-2. Dieze West wisselt hierna zijn gehele voorhoede. De buiten spelers waren op momenten een ware plaag voor Oene, dus iedereen denkt:  ‘Pfff, gelukkig!` Maar de wisselspelers die kwamen, waren niet veel minder. Hahaha. Dieze probeert alles om de gelijkmaker te forceren en krijgt ook een paar kansen. Maar aan de andere kant had Oene de vier 100% kansen echt moeten afmaken, want dan was de wedstrijd gewoon gespeeld. Oene liet deze grote mogelijkheden liggen, waardoor het tot de 95e minuut spannend bleef. Oene bleef overeind op karakter en pakte zo haar eerste 3 punten van het seizoen en stijgt meteen een aantal plaatsen. Een mooie opsteker na een leuke pot voetbal waar alles in zat, mooie acties, mooie aanvallen en strijd en emoties. En ik denk dat hier niet veel ploegen de 3 punten mee gaan nemen.

Nu een bekerronde volgende week thuis tegen Unicum, dat Heerde met 0-10 weg blies van het veld. Gewoon lekker een potje voetballen volgende week en dan zien we wel na 90 minuten. En dan over 2 weken weer een belangrijke wedstrijd, weer uit naar het mooie Zwolle waar de Zwolse Boys de volgende tegenstander is. Weet Oene hier ook weer de 3 punten mee te nemen, dan kan men gewoon weer een paar plaatsjes stijgen.