Vereniging

sportpark.jpg

Voetbalvereniging Oene is opgericht op 2 oktober 1947 en sinds 1985 gehuisvest op sportpark De Hoge Kamp, aan de Deventerweg 2.  In de beginjaren negentig is de accommodatie verder uitgebreid met een kaartverkooploket bij de ingang van het sportpark en een prachtige tribune met circa 200 zit- en 100 staanplaatsen. Onder de tribune is opslagruimte voor trainingsbenodigdheden en materialen gerealiseerd.

In 1996 werd de accommodatie verrijkt met twee extra kleedkamers naar totaal tien kleedkamers, drie scheidsrechtersruimtes, een persruimte voor de (radio)verslaggevers (het 'Vinkennest') en een verzorgingsruimte annex krachthonk, waar geblesseerde spelers en leden kunnen werken aan hun herstel. Dit alles werd gerealiseerd met grote steun van de maandagmorgenploeg en de vele vrijwilligers waar Oene zo om bekend staat

In 2004 werd de volledig bestrate parkeerplaats in gebruik genomen.

In 2005 is er een eigen wasinrichting gerealiseerd. Er draait een wasinstallatie van professionele allure waar de tenues van alle spelers van klein tot groot worden gewassen door vele vrijwilligers.

In 2014 is een kunstgrasveld aangelegd op het hoofdveld, evenals een 4x4 boardingveld. Voetbalvereniging Oene heeft nu de beschikking over drie speelvelden, twee trainingsvelden en één boardingveld. Zowel het hoofdveld, boardingveld als beide trainingsvelden zijn voorzien van verlichting. Op alle speelvelden zijn dug-outs geplaatst.

kunstgras.jpg4x4veld.jpg

In 2015 zijn de kleedkamers en toiletten gerenoveerd en in 2017 is de keuken aangepast aan de eisen van deze tijd.

Na de gespeelde wedstrijd(en) is het in de kantine goed vertoeven voor spelers, begeleiders en supporters. Het enthousiaste kantinepersoneel voorziet u graag van een drankje aan de bar en een hapje uit de modern uitgeruste keuken. Op zaterdagmiddag wordt de sfeer verder verhoogd door gezellige achtergrondmuziek. Het clubgebouw is verder o.a. voorzien van een ruime bestuurskamer, een commissiekamer, een repro-/archiefruimte, een jeugdhonk en een magazijn.

Al met al een compleet sportcomplex dat voldoet aan de eisen van deze tijd.

Om de accommodatie op peil te houden is de maandagmorgenploeg op een gegeven moment in het leven geroepen. Elke maandag zijn er tussen de 25 en 30 mensen bezig met het schoonmaken en onderhouden van het clubgebouw en de ruimte er om heen. De ploeg is verdeeld in groepen die elk hun vaste werkzaamheden hebben. Een paar groepen zijn gericht op het schoonmaken van wat er op zaterdag vi
es is geworden en de rest richt zich op het onderhoud in het algemeen. Het betreft het schoonmaken van de kantine, de kleedkamers, het netjes houden van het parkeerterrein, van de groenstroken rondom de velden, het maaien van het gras, het wassen van de vuile voetbalkleding etc. Ook is er een groepje technische mensen, dat timmer- en bouwwerkzaamheden verricht en sleutelen, lassen en reparaties enz. voor zijn rekening neemt.

Op vrijdagmorgen wordt het clubhuis netjes gemaakt voor de zaterdag. Zo worden de keuken, kantine en kleedkamers gereinigd en opgeruimd en wordt alles klaargestoomd voor de wedstrijddag. Gemiddeld zijn er op vrijdagmorgen zo’n 10 tot 15 mensen aanwezig. Een paar mensen komen alleen op vrijdag, de rest is er ook op maandagmorgen.

maandmorgenploeg.jpg

Voetbalvereniging Oene mag zich bijzonder gelukkig prijzen met zo’n groep vrijwilligers, die begunstigd zijn met een aanzienlijke dosis clubliefde en zich telkens weer met hart en ziel inzetten voor hun club.

voeg je eigen gadgets toe aan deze pagina!