Oene wint verdiend uit bij EFC'58 met 1-4

Oude Telgterweg 205
3853PG
ERMELO

Oene heeft vandaag uitstekende zaken gedaan voor de onderste plaatsen door uit met 1-4 te winnen bij EFC'58. Gezien de gehele wedstrijd een zeer terechte uitslag, ook gezien de kansen verhouding. Bij vlagen een aantal goede kansen bij elkaar gevoetbald en soms gaven we ook heel knullig een aantal kansen weg. Oene begon heel sterk aan deze belangrijke wedstrijd en kreeg de eerste 15 minuten 3 100% kansen, maar verzilverde er maar 1. Hier had Oene de wedstrijd al in heel vroeg stadium moeten beslissen. In de 2e minuut komt Oene al op 0-1. Een indraaiende vrije trap van Jasper Mosterd valt ineens binnen, omdat niemand van EFC ingrijpt en hun keeper laat zich hier zomaar verrassen. Hierna krijgt de goed spelende Jasper Mosterd deze middag nog 2 100% kansen. Een schot van 11 meter schiet hij hard over en daarna nog een vrije kans in de 16 schiet die schiet hij rakelings naast.

In de 16e minuut geeft Oene EFC een beste mogelijkheid. Balverlies op de 16 van Oene en de spits van EFC schiet hard onderin de hoek, maar de goed keepende Jordy tikt hem uitstekend onder uit de hoek. Oene is de 1e helft veel beter dan EFC en komt er steeds snel uit via de goed spelende voorhoede. Deze middag heeft veel beweging voorin. De achterhoede van EFC weet soms niet hoe ze dit moeten afstoppen. En zo ook in de 23e min. Hier wordt Jasper Mosterd weggestuurd aan de rechterkant en komt goed naar binnen. Hij schiet goed laag en raakt vanaf 20 meter. Hierdoor komt Oene op 0-2.

Het gevaar in de 1e helft komt van de nr. 7 van EFC, die in de 30e minuut via de rechterkant goed doorkomt, maar zijn schot gaat via de lat over. Het spel golft een beetje op en neer, maar Oene krijgt de beste kansen nog via Jim Schaap en Mike van Zwolle. Maar beide inzetten konden nog net geblokt worden in de 16. En dan in de 45e minuut denkt iedereen dat Oene gaat rusten met een 0-2 voorsprong. Dat deed de ploeg ook, maar wat een kans gaf Oene nog weg nog net voor rust. Het Is Kevin Scholten die vanaf de rechtsback positie zo ineens voor het doel van Oene dribbelt. Iedereen denkt: ‘Hij speel de naar de keeper,’ maar dat gebeurde niet. ‘Zou hij de bal naar de linksback spelen?’ maar dat deed hij ook niet. Hij speelde de bal zo door het midden en op de 16 stond de nr. 7, die de bal zomaar kon oppikken en vrij voor de keeper kon binnenschieten. Gelukkig voor Oene deed de nr7 dit niet, want deze wou met een zaalvoetbalbeweging de keeper omspelen. De uitstekende keeper Jordy bleef goed naar de bal kijken, pakte deze bal en zo ging Oene verdiend rusten met een 0-2 voorsprong. Oene gaf zelf 2 100% kansen weg door eigen fouten en had aan de andere kant er ook wel 5 of 6 kunnen/moeten maken.

Na rust weet je gewoon wat er gaat gebeuren, EFC speelt de eerste 15 minuten alles of niets en die moet je doorkomen. Dat deed Oene ook. EFC kreeg 2 mogelijkheden en Jordy was alert en bleef koel bij deze 2 pogingen. Hierna nam Oene de wedstrijd weer over en liep simpel uit naar 0-4. Eerst maakte de uitstekend spelende Jasper Mosterd zijn hattrick, een voorzet van Mike van Zwolle rond hij goed af. In de 75e minuut is het 0-4 via Mike van Zwolle. Met een schot buiten de 16 schiet hij mooi binnen. EFC doet nog wat terug via de goed spelende nr. 10, die er nog 1-4 van maakt. Daarna krijgt Oene nog 2 goede kansen via Jasper Mosterd, maar deze gingen er beide niet in.

En zo wint Oene zeer verdiend deze wedstrijd en kan er weer 3 punten bij schrijven. En zo zie je maar, waar het de laatste weken niet zo liep bij de Oene voorwaartsen, kan het zomaar ineens weer terug zijn. Met heel veel beweging voorin kan men het iedere ploeg met de snelheid heel lastig maken, maar als collectief hebben we vandaag het ook gewoon goed gedaan. Door de omzetting achterin met de terug gekeerde Stefan Kruitbosch in de achterste linie zag het er goed uit; Met zijn rust en goede lange trap op de zijkanten van de vleugelaanvallers. Hierdoor kon Luuk Berkhof doorschuiven naar het middenveld om iets meer body te geven en duelkracht, wat goed uitpakte deze middag. En dan volgende week de derby thuis om 17.00 uur tegen VIOS. We verwachten, zoals zo vaak de laatste jaren, niet echt heel goed voetbal, maar wel de passie en inzet wat er gewoon bij hoort bij deze wedstrijd. Dus kom de rood/witten steunen om de 3 punten in Oene te houden.