Oene laat dure punten liggen thuis tegen Swift

Swift '64 1

24 februari 2024 14:30

T. Yildiz

Sportpark De Hoge Kamp
Deventerweg 2
8167NA
OENE

Oene is er niet in geslaagd om de drie punten thuis te houden in de belangrijke thuiswedstrijd tegen Swift. Bij winst kon men een beetje verder omhoog kijken en Swift op zes punten afstand zetten. De eerste 35 minuten zag het er ook niet naar uit dat Oene de wedstrijd zou verliezen. Swift zakte in, loerde op de counter en liet Oene het spel maken. De eerste 15 minuten had Oene veelal de bal maar werd niet echt gevaarlijk. In de 16e minuut kwam het eerste wapenfeit van Swift, de nr. 11 schiet hard voorlangs. In de 10 minuten die volgen krijgt Oene twee dotten van kansen maar tot 2 keer toe waren de spitsen van Oene veel te gehaast. Eerst is er een mooie aanval via de rechterkant, de voorzet die volgt valt voor de voeten van Jim Schaap. Waar een aanname beter was geweest om daarna de hoek uit te kiezen schiet Jim te gehaast op goal en zijn inzet gaat naast. Weer een aantal minuten later is het Leon die een perfecte bal krijgt. Ook hier was eerst een aanname beter geweest want Leon stond helemaal vrij maar zijn inzet gaat via zijn knie naast. Oene komt er via de zijkanten vaak goed doorheen maar de voortzetting daarna is steeds net niet goed. Swift komt er voor rust nog een paar keer gevaarlijk uit via tegenaanvallen na balverlies van Oene. En zo gaan beide ploegen rusten met een 0-0 tussenstand, waar Oene er iets meer uit had kunnen halen als men iets scherper was geweest voor de goal.

Na rust is er voor Oene tot de 64e minuut niet heel veel aan de hand. Beide ploegen krijgen bijna geen kansen maar je zag al wel dat Oene de druk er niet goed meer op kon krijgen. Swift kwam er steeds beter in kwam op 0-1 in de 65e minuut via een ongelukkig eigen doelpunt van Jessy Hennink. En om het drama compleet te maken krijgt Andy Kers ook nog zijn 2e gele kaart in de 69e minuut. Oene probeert het daarna met verse wissels om in ieder geval nog een punt te pakken. Maar het is Swift die een paar dotten van kansen laat liggen om de wedstrijd definitief op slot te gooien. Oene probeert het de laatste 20 minuten wel maar krijgt geen kans meer op de gelijkmaker. Zo verliest Oene deze belangrijke wedstrijd waar tot de eigen goal er niet zoveel aan de hand was. Daarna mocht Oene echter van geluk spreken dat Swift er niet een aantal meer heeft gemaakt.

Op de ranglijst kruipt alles in elkaar rond de onderste plaatsen en Oene zal de komende weken scherper moeten zijn in de afronding met de kansen die je dan krijgt. Volgende week moet Oene uit tegen Owios waar Oene thuis met 0-3 van heeft verloren. Bij deze eerdere uitslag denk je dan Oene…… Maar in deze wedstrijd was men niet minder dan de tegenstander maar Owios beschikt wel over een aantal afmakers en scoorde toen op de juiste momenten. Dus voor Oene is het zaak om heel compact te gaan spelen en zich niet tot de verleiding laten brengen om vol op de aanval te gaan spelen, want dan is Owios in de omschakeling levensgevaarlijk.