Oene wint de derby van V.I.O.S. door een hattrick van Jasper Mosterd met 4-1

Deventerweg 2
8167NA
OENE

Oene heeft de derby gewonnen van V.I.O.S. Na 90 minuten stond er een eindstand van 4-1 op het score bord en bleven de 3 punten in Oene deze middag. Het was een derby, waar veel in gebeurde en met name in de laatste 15 min. Een rode kaart en een paar gele kaarten werden uitgedeeld, wat er eigenlijk ook wel bij hoort als er een derby wordt gespeeld. Oene had deze middag wel wat personele problemen en dan met name in de achterste linie. Hierdoor werd Patrick Kamphuis weer eens opgetrommeld. En door een blessure van Stefan Kruitbosch na 15 minuten speelde hij nog bijna een hele wedstrijd. Dit deed hij alsof hij helemaal niet weg is geweest.

Oene begon sterk aan de wedstrijd en was sterk in de duels. Oene gaf het eerste kwartier niet zoveel weg en kwam er via de snelle voorhoede af en toe ook gevaarlijk uit, maar tot echt grote kansen kwamen beide ploegen ook niet. V.I.O.S. met een aantal goede voetballers, die waren overgekomen van CSV Apeldoorn, speelde de 1e helft veelal de lange bal. Dat speelde Oene precies in de kaart, want de luchtduels werden veelal gewonnen. Wanneer V.I.O.S. het wel via het middenveld deed, kwam het er af en toe gevaarlijk uit, maar de beide vleugelspitsen van V.I.O.S. werden aardig in bedwang gehouden door de uitstekende spelende backs van Oene. In de 20e  minuut het eerste echte wapenfeit van Oene. Het is een schot van Jasper Mosterd, dat goed werd gepakt door de keeper van V.I.O.S. Daarna was V.I.O.S. dicht bij de openingstreffer. Eerst schiet de nr. 10 hard op de lat vanaf 30 meter. Weer 5 minuten later werd de verdediging van Oene uitgespeeld en het schot van 16 meter van de spits van V.I.O.S. gaat hard naar de kruising. De deze middag uitstekend keepende Jordi ranselt hem uit de bovenhoek en voorkomt hiermee de achterstand. Daarna is het de beurt weer aan Oene, die twee kleine kansen krijgt via Jim Schaap en Jasper Mosterd. Beide keren was het net niet in de afronding. En dan denkt iedereen beide ploegen gaan rusten met een 0-0 tussenstand, totdat Oene er vlak voor rust via een mooie aanval via de rechterkant goed doorkomt. Via Jordi Horstman die via een snelle combinatie zomaar door kan en de bal naar links breed legt op de 16. Jasper Mosterd haalt hard uit en via een been van V.I.O.S. gaat deze bal de goal in en is het spel op de wagen. Oene gaat rusten met een 1-0 voorsprong wat gezien de kansenverhouding misschien wel niet terecht was.

Na rust weer een sterk startend Oene, die uit de startblokken schiet. Ik denk dat er heel veel mensen de 2e goal niet hebben gezien van Jasper Mosterd, die in de 46e minuut via een goede combinatie door het midden schiet vanaf randje 16. De V.I.O.S.-keeper ziet er hier niet goed uit en het schot gaat onder hem door de goal in en is de 2-0 binnen voor Oene. V.I.O.S. probeert het hierna nog wel, maar steeds kiest men veel voor de lange bal. Oene staat heel goed achterin en komt er steeds heel snel uit, zodat er een open wedstrijd ontstaat. Het spel golft steeds op en neer, in de 58e minuut is het al bijna 3-0, maar een actie van Jim Schaap kan nog net geblokt worden. Maar in de 61 e minuut maakt de goed spelende Mike Enderink er 3-0 van. Het is weer een rare goal waar de keeper van V.I.O.S. er wederom niet goed uitziet. Een schot vanaf randje 16 wordt aangeraakt, iedereen denkt deze bal naast gaat, maar alle Oene-spelers juichen ineens. De bal verdwijnt gewoon in de goal! V.I.O.S. probeert het via een aantal wissels nog wel en om 1 op 1 te gaan spelen achterin, maar wordt af en toe maar gevaarlijk. In de 65e minuut gaat een inzet rakelings naast en je weet gewoon dat er veel ruimte ontstaat, als je alles op alles gaat spelen. En zo ook in de 69e minuut een aanval van V.I.O.S. wordt onderbroken. Met een snelle counter maakt de uitstekend spelende Jasper Mosterd zijn hattrick deze middag; Via de rechterkant komt hij naar binnen en schiet hard laag de bal binnen, het is 4-0 voor Oene. Vanaf dat moment wordt het ook iets onrustiger op het veld. Eerst is het Joas Pol, die een overtreding maakt en geel krijgt. Daarna krijgt Lars Reurink binnen 5 minuten 2 keer geel en dus rood. Eerst maakt hij een overtreding van achteren en daarna wordt hij zelf onderuitgehaald, maar door een trappende beweging volgens de scheidsrechter kan hij vertrekken met rood. Het spel ligt daarna heel vaak stil door kleine overtredingen en er is ook nog een iets groter opstootje, waarbij er een aantal dingen worden gezegd, waardoor de vlam in de pan sloeg. V.I.O.S. komt nog op de 4-1 in de 88e minuut via een goed uitgespeelde aanval. Daarna is het afgelopen en heeft Oene er weer 3 punten bij en stijgt een aantal plaatsen op de ranglijst. Zo zie je maar weer, een aantal weken geleden liep het niet zo lekker, maar we zijn rustig gebleven en hebben ook aangegeven dat het zomaar ineens kon omdraaien. Dat is ook gebeurd! De voorhoede heeft het vertrouwen weer en scoort erop los. En het hele team werkt goed met elkaar en dat geeft dan meteen het vertrouwen. Nu de komende weken nog een paar belangrijke potjes tegen 't Harde en VSCO. Als men hier de volle buit tegen kan pakken, dan doet Oene denk ik hele goede zaken op de ranglijst.