Oene verliest nipt van Zeewolde met 1-0

Horsterweg 202
3893AA
ZEEWOLDE

Vandaag stond voor Oene de derde tegenstander uit de top drie op het programma, namelijk het uitduel tegen Zeewolde. De eerste wedstrijd tegen Zeewolde verloor Oene thuis met 0-3, Oene bood toen goed tegenstand tegen tot nu toe de beste ploeg uit de klasse. Na vorige week de 4-0 overwinning op koploper ZAC ging Oene met veel vertrouwen naar Zeewolde toe. Daarbij begint de ziekenboeg steeds meer leeg te stromen, echter was Patrick Kamphuis vanwege ziekte vandaag helaas niet beschikbaar. Gelukkig sloten Rens Elbertsen en Patrick Kers na een lange tijd afwezigheid weer aan bij de selectie. Beide spelers konden allebei maximaal een helft spelen. En Jessy Hennink deed vandaag bij het tweede elftal mee om na een blessure ook weer minuten te kunnen maken.

En dan de wedstrijd. Oene ging deze wedstrijd vol zelfvertrouwen in en begon goed aan de wedstrijd maar kon er niet zoals vorige week vol druk op krijgen. De tweede ballen vielen steeds net niet goed voor Oene, wat dan ook de verdienste van Zeewolde was, die ik toch een stapje hoger inschat dan ZAC. Maar Oene bood goed partij deze wedstrijd en in de tiende minuut was er een vlammend schot van Jasper Mosterd. De uitstekende keeper van Zeewolde ranselde hem echter uit de bovenhoek. Daarna was er veel balbezit voor Zeewolde met veel kantwisselingen van de voorwaartsen maar het heel gevaarlijk werden ze niet. Veelal was de eindpass te hard en als de thuisploeg er een keer doorkwam was de laatste bal een prooi voor de verdediging van Oene. In de 25e minuut was er een eerste beste kans voor Zeewolde. Namelijk een lob over de keeper van Oene en op de doellijn kan Rens nog redding brengen. Net zoals in de eerste wedstrijd in Oene valt vlak voor rust dan toch nog de 1-0. Weer was er een kantwisseling van de linkerkant naar de rechterkant en Oene staat net niet goed genoeg gepositioneerd. Met een steekbal wordt de rechtsbuiten vrijgespeeld en hij geeft de bal voor bij de tweede paal. Daar vindt hij de topscoorder van onze klasse, die de bal goed binnenschiet en zo gaat Oene rusten met een 1-0 achterstand.

Na rust een beter Oene en het elftal begint steeds meer duels te winnen. Je kon zien dat men er bij Zeewolde nog niet helemaal gerust op was. Eerst is er in de 46e minuut het eerste kansje in de tweede helft voor Zeewolde maar de kopbal gaat naast. In de 61e minuut is er een beste kans voor Oene, het is Jim Schaap die er door is aan de rechterkant. De voorzet die volgt kan nog net worden weggewerkt door Zeewolde maar de afvallende bal valt precies voor de voeten van Jasper Mosterd. Waar een bekeken schot vanaf de zestien beter was geweest wil hij vol uithalen maar hij raakt de bal half en deze hobbelt achter. De laatste 20 minuten gaat Oene alles of niets spelen, een verdediger eruit en een aanvaller erbij. Het spel golft op en neer en in de counters is Zeewolde gevaarlijk maar steeds staat Oene doelman, Jordi Steenbergen, op de juiste plaats en voorkomt zo de 2-0.

Oene probeert het nog wel maar wordt niet echt gevaarlijk en dus verliest Oene deze wedstrijd nipt met 1-0. De ploeg kan terugkijken op wederom een goede teamprestatie. Het is echt geen schande dat je van deze goede ploeg verliest. Want ik denk dat Zeewolde de beste ploeg is uit onze afdeling en als je dan zo tegenstand biedt is dat een compliment aan het team. De komende weken zal Oene de punten moeten gaan binnenhalen maar men moet er niet te gemakkelijk over gaan denken. De tegenstanders van de komende weken zitten allemaal in hetzelfde schuitje. Ze willen zich ook handhaven en dan worden er toch andere dingen gevraagd in de wedstrijden. Alleen als Oene als collectief kan blijven spelen, met dezelfde passie en strijd als de laatste weken zal de ploeg de punten kunnen binnenhalen. Deze zaterdag staat de inhaalwedstrijd in en tegen ’s-Heerenbroek op het programma. Waar het op het natuurgras altijd lastig is om te voetballen en er weer andere dingen van het team gevraagd zullen worden als tegen Zeewolde. Kom allen, net zoals afgelopen zaterdag, de ploeg weer massaal steunen en dan gaan we samen voor de drie punten!