Oene gaat ten onder tegen een goed spelend Zeewolde 0-3

Deventerweg 2
8167NA
OENE

Na een paar weken van voorbereiding en 3 bekerwedstrijden ging vandaag het nieuwe seizoen van start. Oene die een goede voorbereiding heeft gehad tegen veelal 4e en 5e klassers en daarin ook goed voetbal liet zien, moest het vandaag opnemen tegen de nummer 2 van vorig seizoen, die hetzelfde programma heeft gehad tegen 4e en 5e klassers en waarin zij veel scoorden. Dus voor beide ploegen een vraag:  ‘Hoe goed staan we ervoor?’ Na 90 minuten bleek Zeewolde er beter voor te staan dan Oene. Zeewolde ging er met een verdiende 0-3 vandoor met de punten, maar Oene kreeg na de wedstrijd de complimenten van de tegenstander wegens het vertoonde spel. Dat is leuk maar je koopt er niets voor.

En dan de wedstrijd Oene begon goed aan de wedstrijd, maar je zag al meteen dat het niet gemakkelijk zou gaan deze middag. Zeewolde beschikt over eigenlijk wel net zo goede ploeg als Zutphen, die vorig jaar kampioen werd in onze klasse. Maar Oene bood zeker de 1e helft heel goed tegenstand en het was gewoon een mooie wedstrijd om naar te kijken. Het spel golfde steeds op neer, mede omdat beide ploegen dezelfde spelopvatting hadden door meteen druk te zetten op de tegenstander.

De 1e kans was voor Zeewolde, in de 4e minuut staat ineens de spits vrij voor Jordy. Jordy blijft goed kijken naar de bal en tikt de bal nog net tot corner, dus Oene was gewaarschuwd. Het spel golfde daarna steeds op en neer met mooie aanvallen van beide kanten, maar tot echte grote kansen kwamen beide ploegen niet. Tot de 27e min. de middenvelder van Zeewolde die opdat moment laatste man stond, verspeelde de bal heel knullig aan Thomas, en met een slim balletje op Jim kan hij ineens alleen op de doelman af, maar wachtte te lang en de verdediger kan nog net redding brengen. Hier had Oene op 0-1 moeten komen of zelf eerder beslissen of weer een balletje breed op de meegelopen Thomas Pannekoek.

Oene krijgt nog een klein kansje in de 37e minuut via Mike van Zwolle, die zich knap vrijspeelt, maar daarna de bal recht op de doelman schiet. En dan denkt iedereen beide ploegen gaan rusten met een 0-0 tussenstand wat op dat moment ook terecht was geweest. Zeewolde iets beter aan de bal dan Oene, maar kwam niet tot grote kansen. Maar dan ineens een steekbal van het middenveld van Oene op Jim Schaap die net iets te hard is en de keeper van Zeewolde die eerder bij de bal is en Jim met 1 beweging te slim af is. Waarna deze een lange bal geeft op de spits van Zeewolde. De verdediging van Oene is verrast, 2 man tasten mis en de keeper van Oene staat net niet goed en de bal valt er overheen. De spits is eerder bij de bal dan de keeper en in de kluts blijft de bal liggen en de nr. 11 van Zeewolde schiet hem daarna binnen, en zo komt Oene wel heel knullig op achterstand zo vlak voor rust.

Zo gaat Zeewolde met een 0-1 voorsprong de rust in. Na rust heeft Oene het nog wel geprobeerd, maar Zeewolde voetbalde het de 2e helft goed uit en in de 60e min is het 0-2, balverlies op het middenveld en de spits van Zeewolde kapt op de 16 zijn man uit en schiet goed binnen.

Het laatste half uur probeert Oene het nog wel. Een volley van Mike Enderink in de 65e min gaat net naast en in de 89e min via een counter maakt Zeewolde nog de 0-3 en verliest Oene haar 1e wedstrijd van het nieuwe seizoen tegen een hele goede ploeg. Oene gaf heel lang goed partij tegen een ploeg, die dit seizoen denk ik weer hoog zal gaan eindigen. En Oene zal volgende week uit tegen Swift vol gaan voor de eerste 3 punten van dit seizoen, we weten van afgelopen seizoenen dat het niet gemakkelijk zal gaan, want Swift beschikt ook altijd over een goed voetballende ploeg. We gaan zien wat de ploeg daartegenover zal zetten volgende week. Kom de ploeg steunen daar in de polder.