Oene komt niet verder dan een gelijkspel tegen VSCO

VSCO '61 1

2 december 2023 14:30

D. Beldman

Sportpark De Hoge Kamp
Deventerweg 2
8167NA
OENE

Oene is er niet in geslaagd om de belangrijke wedstrijd tegen VSCO winnend af te sluiten, de rood/witten kwamen niet verder dan een 2-2. Voor Oene en VSCO was dit een belangrijke wedstrijd, VSCO dat op een degradatieplek staat en Oene daar een paar punten boven. Voor Oene was het aansluiten bij de grote middenmoot. Met 3 punten zou Oene goede zaken gaan doen deze middag. Het was een wedstrijd met 2 gezichten.

Voor rust had VSCO het betere van het spel en na rust trok Oene het spel naar zich toe, maar drukte dat niet uit in doelpunten. De 1e helft een heel onrustig Oene aan de bal met heel veel onnodig balverlies. Waar het de voorbije weken nog een paar aardige wedstrijden speelde, was het vandaag minder. In de 4e minuut de eerste goede kans voor VSCO, een kopbal die goed wordt gepakt door de Oener doelman. Weer een aantal minuten later moet Oene op voorsprong komen een 100% kans voor Jim Schaap. Een beste aanval via Jordi Horstman aan de rechterkant; Zijn voorzet komt bij de geheel vrijstaande Jim Schaap, maar zijn inzet gaat over vanaf 5 meter. Daarna golft het op en neer met een beter VSCO met veel meer rust aan de bal. Maar echt heel gevaarlijk worden ze niet, omdat de eindpass steeds slordig is. En dan in de 35e minuut is het uit het niets 1-0 voor Oene, uit een corner die goed wordt doorgekopt bij de 1e paal, is het Kevin Scholten bij de 2e paal die binnenkopt. Nu denk je dat er meer rust aan de bal zou komen voor Oene na deze voorsprong, maar niets is minder waar. Oene is in de aanval, maar speelt de bal zomaar terug. VSCO zegt: ‘Dank je wel!’ En via een counter volgt een voorzet die aan de linkerkant wordt opgepikt. De voorzet die volgt gaat tegen een hand van de verdediger van Oene aan en een terechte strafschop volgt, die wordt binnengeschoten 1-1.

Iedereen denkt dat dit de ruststand zou gaan worden, maar er volgen nog 2 doelpunten. Eerst is het weer slap verdedigen van Oene, het krijgt tot 3 maal toe de bal niet weg uit het doelgebied en VSCO zegt: ‘Dank je wel,’ en maakt de 1-2 en vlak voordat de uitstekend leidende scheidstrechter wil fluiten. Oene maakt gelukkig nog de 2-2. Via een snelle uitval belandt de bal bij Jasper Mosterd. Hij haalt uit op randje 16 en deze bal gaat via een verdediger in de goal. In de rust een niet tevreden trainer door het onrustige spel van de 1e helft, heel veel onnodig balverlies geen beleving geen……

Met wat omzettingen de 2e helft komt Oene wel veel beter voor de dag en krijgt 2 kansen in de 2e helft. Eerst gaat een kopbal van Mike van Zwolle net over en daarna de grootste kans voor Nathan Kamphuis. Hij kan vrij aanleggen van 16 meter, maar zijn inzet gaat over. En VSCO die krijgt 1 beste kans de 2e helft, maar de Oener doelman redt goed op deze inzet en zo eindigt deze wedstrijd in een 2-2 eindstand. Gezien het wedstrijd verloop een terechte eindstand. Waar VSCO de 1e helft de betere ploeg was en Oene de 2e helft beter voor elkaar had, moeten beide ploegen tevreden zijn met de punten deling.

Dan volgende week de laatste wedstrijd van 2023 uit tegen ’s-Heerenbroek. Deze deed het in het begin goed deed en heeft aardig wat punten behaald. Maar de laatste weken komt er daar een beetje zand in de motor. Voor Oene een belangrijke wedstrijd, weet Oene hier te winnen, dan klimt men over deze ploeg heen op de ranglijst. En dan kan men met een goed gevoel aan het kerstmenu gaan beginnen. Maar dan zal de ploeg wel veel beter voor de dag moeten komen dan afgelopen zaterdag. Nog 1 keer volle bak met z'n allen en een goede teamprestatie neerzetten met de ploeg en we klimmen een paar plaatsjes op de ranglijst. Dus kom de ploeg nog 1 keer massaal steunen in deze belangrijke uitwedstrijd.