Oene gaat onderuit bij Zwolsche Boys

Landsheerlaan 44 -44
8016KH
ZWOLLE

Oene heeft geen vervolg kunnen geven aan de mooie overwinning op Dieze West en ging afgelopen zaterdag zonder overtuiging de boot in tegen Zwolsche Boys.

We kunnen over deze wedstrijd heel kort zijn. Oene speelde ver onder haar kunnen en speelde een wedstrijd zonder de overtuiging om te willen winnen. Dat kwam de rood witte ploeg heel duur te staan deze middag. Bij winst kon de ploeg zichzelf een beetje lucht verschaffen, want Zwolsche Boys was niet goed begonnen aan de competitie. Na 4 speelronden hadden zij nog maar 1 punt verzameld.

Over de 1e helft kunnen we heel kort zijn! Oene speelde in een veel te laag tempo. Had heel veel balbezit, maar deed daar heel weinig mee en was heel slordig aan de bal. Heel weinig beweging bij de voorwaartsen van Oene en als men in de aanval was, was er helemaal geen overtuiging in de afronding. Oene werd de 1e helft 2 maal gevaarlijk uit cornerballen, 1 inzet werd net voor de lijn weggehaald en de andere inzet ging rakelings naast. En Zwolsche Boys kwam er een paar keer gevaarlijk uit, maar gelukkig voor Oene stond het vizier daar ook niet op scherp. In de 40e min moet eigenlijk de spits van Zwolsche Boys met rood van het veld na een smerige overtreding van achteren, maar in de 50e minuut wordt de nr. 9 alsnog van het veld gestuurd, nadat ie weer hard doorgaat op de verdediger van Oene. Dan denk je met een man meer moet Oene dit toch gaan uitbuiten, maar de ploeg ging er niet beter op voetballen. En ineens in de 55e minuut een voorzet, de keeper blijft staan en de verdediger denkt: “De keeper komt,” en de aanvaller van Zwolsche Boys zegt: “Dank je wel,” en scoort de 1-0. Oene begint nu wel wakker te worden en dringt de tegenstander verder achteruit. In de 65e minuut moet de 1-1 komen uit een vrije schietkans van Nathan op 10 meter van het doel, maar hij mikt net naast. Je zag gewoon dat de 1-1 ging vallen en die kwam er ook na een paar aanvallen. Het werd hands gemaakt in de 16 en Jim Schaap benutte de toegewezen penalty. 1-1! Oene had nog genoeg tijd voor de 1-2 en komt er een paar keer goed door, maar het was steeds net niet. En dan in de 88e minuut een onnodig bal breed op het middenveld achter de man. En via een ingooi is Zwolsche Boys er heel snel uit, een voorzet volgt en de verdediger van Oene probeert de bal te spelen, maar raakt de aanvaller hard. Er volgt een terechte penalty 2-1. Oene krijgt daarna nog 2 grote kansen, maar de bal wou er ook niet in.

En zo verliest Oene hier, wat totaal niet nodig was deze middag. Je geeft hier gewoon 3 punten cadeau. Pas na de achterstand kwam er meer strijd en overtuiging in de ploeg, maar toen was het al te laat. Nu volgende week thuis tegen Hattem die, net een paar plaatsen boven Oene staat. Er zal echt uit een ander vaatje moeten worden getapt en men moet met veel meer overtuiging aan de bal gaan voetballen.