Oene herstelt zich na offday tegen Zwolse Boys

Deventerweg 2
8167NA
OENE

Oene heeft zich goed herteld na de offday tegen Zwolse Boys. Na de 2-3 nederlaag werd met goed en fris voetbal weggepoetst met een 5-0 overwinning. Met deze overwinning stijgt Oene naar de 4e plek op de ranglijst.

Nog even terug naar vorige week de nederlaag tegen Zwolse Boys de eerste 20 min speelde Oene goed voetbal en kwam in de 11e minuut verdiend op voorsprong door een doelpunt van Patrick Kamphuis, maar meteen vanaf de aftrap ging het mis voor Oene. Patrick kers wil de bal uitverdedigen aan de linkerkant, maar verspeelt daar de bal en de bal komt de 16 binnen en een speler van Zwolse Boys wordt aangetikt van achteren. De scheidsrechter geeft een penalty en zo staat het ineens 1-1. Nog niets aan de hand zou je zeggen, maar vanaf dat moment ging Oene heel slordig spelen en Zwolse Boys kreeg een paar kansen, maar Wim Riphagen stond gelukkig goed te keepen. En Oene kreeg zelf ook nog een paar dotten van kansen maar wist dit niet te verzilveren.

Na rust hetzelfde beeld Oene heel slordig en Zwolse Boys leunde achterover. Oene werd niet meer gevaarlijk en in de 73e minuut is het ineens raak via een snelle counter. In de 83e minuut wordt het zelf 1-3 door niet mee te lopen met je man van Luuk Berkhoff en dat Wijnand van Eek in de 93e minuut nog de 2-3 maakt was voor de statistieken en zo verliest Oene 3 hele dure punten na een offday. Deze wedstrijd maar meteen vergeten want soms zitten er van die wedstrijden tussen.

En dan afgelopen zaterdag Hulshorst met in het achterhoofd nog de laatste nederlaag van 2 jaar geleden vlak voor de corona uitbraak in Nederland. Deze wedstrijd was de 1e helft helemaal voor Oene waar het 3 of 4-0 had moeten staan ging Oene rusten met 1-0. Na rust ging het helemaal mis want Oene verloor met 1-2 wat totaal onnodig was dus Oene was gewaarschuwd vandaag.

Maar vanaf de 1e minuut zat Oene er vol op en speelde een beste 1e helft, Hulshorst werd totaal overlopen en in de 10e minuut was het 1-0 door uitblinker Jasper Mosterd die niet te stoppen was aan de rechterkant, komt goed naar binnen en schiet vanaf randje 16 de keeper laat los en het is Jim Schaap die meteen de 1-0 binnenschiet. Een minuut later zit Oene al op rozen, een terugspeelbal op de keeper die schiet de bal vol tegen de inkomende Jim Schaap en de bal rolt daarna zo het lege doel in en het is 2-0. Het is wachten op de 3-0 daarna Oene komt er een paar keer goed doorheen maar de afronding laat te wensen over. In de 25e minuut de eerste doelpoging van Hulshorst maar Wim Riphagen kan makkelijk redding brengen. In de 25e minuut is de wedstrijd gespeeld, Jasper Mosterd wordt weggestuurd aan de rechterkant de verdediger van Hulshorst loopt allen maar achteruit en Jasper kan daarna simpel afronden in de verre hoek 3-0.

Na rust komt Hulshorst iets beter in het spel, Oene is slordig aan de bal maar krijgt wel de kans op 4-0 de bal wordt goed teruggelegd door Mike van Zwolle en tot 2 maal toe brengt de keeper redding. Een minuut later schiet Hulshorst op de paal na een corner. Daarna krijgt Hulshorst nog 1 kans in de 68e minuut maar Wim houdt zijn doel deze middag schoon. Vanaf de 70e minuut gaat Oene weer beter voetballen en krijgt een aantal dotten van kansen maar helaas worden deze niet verzilvert. In de 73e  minuut komt Oene op 4-0 door een afstandsschot van Nick, en in de 84e minuut pikt Wijnand van Eek ook zijn doelpuntje mee via een snelle counter. En zo hersteld Oene zich goed na vorige week met goed voetbal en nu was wel de overtuiging en de wil om te winnen aanwezig. Nu een weekje lekker gaan trainen en dan zaterdag uit naar ESC en dan gaan we weer vol voor de 3 punten