Oene wint van Swift en pakt de 3e periode

Deventerweg 2
8167NA
OENE

Een paar weken geleden na het verlies uit bij Vios, dacht iedereen Oene is uitgespeeld deze competitie een mooie 4e plaats na een goed seizoen. Waar Oene het tegen de ploegen onderaan de ranglijst het heeft laten liggen. Maar zie een paar weken later ziet de voetbalwereld er helemaal anders uit met 3 overwinningen op rij en de concurrenten die maar punten bleven morsen is het toch nog gelukt om de laatste periode binnen te slepen.

Op een mooie zonnige zaterdagmiddag afgelopen zaterdag moest het dan gebeuren bij winst was Oene zeker van de 3e periode bij een gelijkspel of verlies was men afhankelijk van uitslagen op de andere velden. Verder was het nog meer een speciale middag want dit kon wel eens de laatste wedstrijd zijn van Benjan Smit, Wijnand van Eek, aanvoerder Patrick Kamphuis en onze grensrechter Arjan Nijmeijer die hadden aangegeven om te gaan stoppen na dit seizoen voordat ik het vergeet allemaal bedankt voor jullie jarenlange inzet voor de VV Oene.
En dan de wedstrijd je kon het gewoon voelen dat dit niet de laatste wedstrijd zou gaan worden voor de mannen die gaan stoppen. Vanaf de 1e minuut zat Oene goed in de wedstrijd en Swift deed gewoon zijn plicht en ging ook gewoon vol voor de winst, zo ontstond er een wedstrijd met niet heel goed voetbal dat zich voornamelijk afspeelde op het middenveld en beide ploegen creëerde weinig kansen de 1e helft. Swift was een keer dichtbij en Oene ook in de loop van de 1e helft. Maar vlak voor rust was het dan eindelijk raak voor Oene, Jesse Teeuwen kopt bij de 2e paal goed binnen en Oene komt op 1-0.

Na rust een iets beter Swift, ze voetbalde wat makkelijker dan Oene maar echt gevaarlijk werden ze niet voor de goal van Wim Riphagen. Een paar aanvallen waren wel gevaarlijk maar in de eindfase ontbrak Swift de stootkracht om te scoren. En in de 75e minuut denkt iedereen dat Oene op 2-0 komt maar de scheidsrechter keurde de goal af, Jim Schaap stond wel buitenspel maar die deed niet mee aan de aanval en het is Jesse Teeuwen die de bal met een stuit goed binnenschiet maar helaas werd deze goal onterecht afgekeurd. En dan eindelijk in de laatste minuut krijgt Oene nog een penalty en het is Wijnand van Eek die nog een goaltje aan zijn totaal kan toevoegen voor de VV Oene. Meteen daarna is het feest op het veld Oene heeft de 3e periode binnen en klimt het ook nog een plaatsje op de ranglijst en gaat over DSV heen naar de 3e plek. Een mooi seizoen voor Oene met soms heel goed voetbal en soms wat minder, maar de ploeg bleef heel vaak op karakter overeind en dat heb je denk ik wel nodig in de nacompetitie dat zijn weer wedstrijden op zich. Tevens was het voor Oene 2 ook een fantastisch seizoen met een mooie 2e plaats en die gaan zich ook opmaken voor promotie!!!!

Oene gaat zich opmaken voor hopelijk 3 mooie wedstrijden maar gaat het per wedstrijd bekijken want bij verlies is het meteen afgelopen. De eerste horde is zaterdag tegen 2e klasser De Esch uit Oldenzaal. Kom de ploeg allemaal massaal steunen en dan kunnen er misschien wel hele mooie dingen gebeuren. Dus maakt er zaterdag langs de kant 1 grote rood/witte brigade van en help Oene naar de overwinning.