Oene wint de derby van Vios 2-1

Deventerweg 2
8167NA
OENE

Oene heeft er weer 3 punten bij na de derby tegen Vios. Een aardig gevuld sportpark afgelopen zaterdag een heerlijk zonnetje en de vele toeschouwers gingen voor een mooie spannende pot voetbal. Over de wedstrijd kunnen we kort zijn goed voetbal was er niet deze middag, maar zoals altijd in een derby is dat heel vaak niet het geval, zo ook deze middag maar de spanning vergoede veel deze middag vanaf de eerste minuut tot de laatste seconde bleef het spannend.

Vios had een paar afwezige deze middag maar dat had Oene ook en de spelers die vandaag speelde hebben met veel strijd en passie gespeeld wat ook nodig is in zo derby. En dan de wedstrijd de eerste helft, zeker het eerste half uur was voor Vios. Oene speelde een ander systeem en daar moest de ploeg duidelijk aan wennen maar hielden toch knap de 0 de eerste helft. De eerste 30 minuten heeft Vios het beste van het spel en komt ook bijna op voorsprong door Erik Koldenhof. Zijn inzet wordt nog knap gered door Wim Riphagen, daarna volgen er een reeks hoekschoppen waar Oene een aantal maal goed weg komt. Vios krijgt in de 25e minuut nog een dot van een kans 2 spelers staan helemaal vrij in de 16, maar gelukkig neemt de nr. 10 te veel tijd en is Wim er snel bij om redding te brengen.

En Oene dan die komt moeilijk in zijn spel maar na 27 minuten de eerste grote kans via Benjan Smit, dwars door het midden met een steekbal staat hij ineens voor de keeper maar zijn inzet wordt knap gepakt door de keeper. Oene komt na een half uur beter in zijn spel en dan vlak voor rust de eerste goede snelle aanval van Oene en het is meteen raak, de kwetsbare achterhoede van Vios ligt helemaal open en met een knappe actie van Mike van Zwolle speelt 2 man uit en zet ineens Nick Schurink vrij voor de doelman en Nick scoort tegen de verhouding in de 1-0. Een belangrijk doelpunt zo vlak voor rust. En zo gaat Oene ook de rust in zonder goed voetbal maar met veel strijd en op karakter is Oene de 1e helft overeind gebleven.

Na rust een totaal ander Oene, en in de 54 minuut is het 2-0 voor Oene via een goede aanval via de linkerkant is het Thomas die de bal perfect bij de 2e paal neerlegt en het is Patrick Kamphuis die de 2-0 maakt. Meteen vanaf de aftrap krijgt Vios een dot van een kans een kopbal wordt dichtbij niet binnen gewerkt omdat Wim Riphagen een wereld partij keept deze middag. En Oene heeft de wedstrijd daarna onder controle. Vios wordt niet echt meer gevaarlijk en dan ineens in de 69e minuut helpt Oene, Vios weer helemaal in de wedstrijd. Jordi denkt simpel de bal terug te spelen op Wim, maar de bal gaat via een verdediger van Oene zomaar in de voeten van Erik Koldenhof die daarna simpel kan gaan scoren en maakt de 2-1 en zo wordt het nog een spannend laatste deel van de wedstrijd.

Oene komt 3x heel goed weg eerst is het de nr7 die te lang wacht om de bal binnen te schieten en Wim kan weer redding brengen, daarna in de 85e minuut een niet te missen kans voor Koldenhof vanaf 5 meter kan hij de hoek uit kiezen maar met een zacht rolletje plaats hij de bal precies in de hoek waar de keeper ook heen gaat en zo voorkomt Wim een zekere 2-2. In de laatste minuut nog een goede steekbal op de nr. 10 en het is weer Wim die snel zijn doel uitkomt en weer redding brengt, en zoals het hoort bij een derby zijn er dan nog een paar opstootjes en een aantal gele kaarten en dan eindelijk na 95 minuten fluit de scheidsrechter af en heeft Oene de 3 punten op karakter over de streep getrokken.

We hebben dit seizoen ook wel eens aan de andere kant gestaan door een wedstrijd te verliezen wanneer je beter was en vandaag viel het voor Oene haar kant op. Maar wel heerlijk in zo derby om dan op karakter te winnen. De komende weken een aantal uitwedstrijden voor Oene en dan gaan we zien of Oene mee blijft draaien om de bovenste plaatsen. Uit naar Rouveen, Olympia en Elspeet, dus kom de ploeg steunen in de belangrijke fase.