Oene wint uit bij ESC 2-4

Zwolscheweg 6 A
8081CG
ELBURG

Na de mooie overwinning van vorige week op Hulshorst, heeft Oene daar vandaag weer een goed vervolg aan gegeven door met 2-4 uit te winnen bij ESC. In de eerste 30 min zag dat er totaal niet naar uit, Oene begon zwak aan de wedstrijd en ESC was veel feller en won bijna elke 2e bal en in de 11e minuut kwam Oene dan ook terecht achter. Een duel werd half ingegaan en de bal komt bij de nr. 10 terecht die schitterend raak schiet vanaf 20 meter in de rechterbovenhoek.

Na deze goal komt het ook mede door de wind dat beide ploegen heel onrustig zijn aan de bal en hierdoor wordt het heel rommelig en beide ploegen zijn eigenlijk ook niet echt meer gevaarlijk. En dan ineens uit het niets een voorzet vanaf de linkerkant komt voor en Jasper Mosterd staat helemaal vrij bij de 2e paal. Zijn kopbal wordt nog gered door de keeper en de rebound die volgt laat de keeper ook weer los en dan is het Wijnand van Eek die rustig de bal langs de keeper plaats en het wordt dan 1-1. Nog geen minuut later de eerste goede aanval van Oene via de rechterkant, Jordi wordt goed vrijgespeeld na een mooie opbouw en zijn voorzet is ook goed, Benjan Smit komt net te laat bij de 1e paal, maar weer is het Wijnand van Eek die helemaal vrij staat bij de 2e paal en zo simpel de bal kan binnenkoppen.

En zo gaat Oene met een 1-2 voorsprong rusten, wat niet echt verdiend was op dat moment. Na rust een heel ander Oene, nu voetballend met de wind in de rug komt het eigenlijk niet meer in de problemen. Men zit er veel feller op en ESC hanteert steeds de lange bal en Oene staat gewoon goed te verdedigen en komt niet meer in de problemen. In de laatste 10 minuten geeft de scheidsrechter 3 penalty's de eerste is voor Oene. Het is de goed ingevallen Thomas Pannekoek die 2 man uitspeelt op de achterlijn en daarna wordt neergelegd en het is Nick Schuring die beheerst scoort.

Nog geen 2 minuten later een lullig gegeven penalty aan ESC. Patrick kers heeft zijn handen naast het lichaam en een speler schiet de bal tegen zijn hand en de scheidsrechter legt hem zo op de stip en ESC komt hierdoor op 2-3 met nog een aantal minuten te spelen, meteen vanaf de aftrap is het alles of niets voor ESC en de bal valt nog bijna goed maar gelukkig gaat de bal naast. En dan via een snelle counter, wordt Jesse Teeuwen diep gestuurd hij komt de 16 binnen kapt goed naar binnen en met een slijding wordt zijn standbeen weggeveegd en de scheids legt hem weer op de stip en het is weer Nick die beheerst raakt schiet en zo de wedstrijd beslist. In de laatste seconde krijgt de aanvoerder van ESC nog rood na een harde overtreding op Wijnand van Eek.

Oene heeft zich goed hersteld na een zwak begin maar had de wedstrijd daarna onder controle, nu op naar Vios volgende week thuis. Kom de ploeg massaal steunen in deze derby. We hopen op een mooie spannende wedstrijd met heel veel publiek.