Oene vergeet de 3 punten mee te nemen uit Hattem

8051CC
HATTEM
tel. 038-4442493

Oene heeft misschien wel 2 kostbare punten laten liggen voor de 2e periode uit bij Hattem. Beide ploegen moesten winnen om mee te blijven doen om de 2e periode en beide ploegen waren ook aan elkaar gewaagd de 1e helft. Hattem begon iets beter en kreeg ook een aantal kleine mogelijkheden. In de 5e minuut moet Hattem eigenlijk op voorsprong komen een bal valt precies voor de voeten van de nr. 15 maar zijn inzet gaat gelukkig over. Hattem komt er daarna nog een paar keer gevaarlijk door maar de laatste pass is steeds net niet goed genoeg om echt gevaarlijk te worden.

Oene voetbalt waar het kan op het hobbelige droge veld aardig mee en komt er steeds gevaarlijk snel uit als men de bal veroverd en zo ook in de 14e minuut een snelle uitval via Jasper mosterd opent cross op Mike van Zwolle maar zijn actie wordt tot corner verwerkt en uit deze corner scoort Oene een mooi goal het is Jasper Mosterd die bij de 1e paal hard raakt kopt. Het spel golft op en neer de 1e helft en in de 33e bijna een prachtige goal van de nr.10 van Hattem. Hij ziet dat Wim Riphagen te ver voor zijn goal staat en een trap van denk ik 40 meter gaat de bal over Wim heen maar gelukkig valt ie net naast de goede kant van de paal voor Oene. Meteen daarna weer een snelle aanval van Oene, via Jasper mosterd wordt de aanval opgezet aan de rechterkant, met een snelle verplaatsing naar de linkerkant komt Mike van Zwolle voorbij zijn man en legt hem goed terug en iedereen telde hem al van Jasper Mosterd zijn inzet wordt goed binnengeschoten maar de keeper zet er nog net met zijn voet tegen aan en voorkomt de 0-2.

En dan een heel zuur moment voor Oene in de 43e minuut, we krijgen zelf een vrijetrap op 25 meter van de goal deze wordt heel laag en slecht genomen en de verdediging van Hattem schiet de bal ineens naar voren en 3 man van Oene staan niet goed tegenover 1 aanvaller van Hattem en de spits zegt bedankt en gaat daarna schuin op het Oener doel af en schiet de bal beheerst binnen. En zo komt Oene wel op een heel ongelukkig moment op gelijke hoogte, want Oene had op dit moment de wedstrijd een beetje onder controle.

Na rust gaat Oene verder met waar het gebleven was, fel in de duels en Hattem kreeg de 2e helft maar 1 mogelijkheid uit een corner deze wordt door Wim overgetikt. En Oene kan zich naderhand wel voor de kop slaan. Het is lang geleden dat Oene zoveel mogelijkheden bij elkaar voetbalde ik denk dat we de 2e helft wel 6 opgelegde kansen niet wisten te verzilveren. Mooie aanvallen die net niet werden beloond en een afgekeurde goal in de 70e minuut uit een verre ingooi denkt Oene op 1-2 te komen maar achteraf heeft volgens de scheidsrechter niemand de bal geraakt daarom werd deze goal afgekeurd. Maar met een kopbal op de kruising bal op de lat, 2x vrij voor de keeper en in de laatste minuut kon Jim Schaap een voorzet net niet binnen werken om alsnog de 3 punten mee te nemen wat zeker heel erg verdiend was geweest.

Vooraf had je misschien getekend voor een puntje uit bij Hattem wat gewoon aan een goede serie bezig was, maar gezien het spelbeeld hebben we hier 2 dure punten laten liggen. We gaan het zien met nog 2 wedstrijden voor de periode, want volgende week speelt DSV de koploper van de 2e periode uit bij Hatto Heim en dan speelt Oene thuis tegen Elspeet, weet Oene dan te winnen thuis en Hatto Heim wint van DSV dan kan het nog een spannende laatste ronde worden voor de 2e periode.

voeg je eigen gadgets toe aan deze pagina!