Oene speelt de afgelopen weken wisselvallig maar heeft de stijgende lijn te pakken de laatste 2 wedstrijden.

12 mei 2022 18:15

De laatste 6 wedstrijden heeft Oene een paar dure punten laten liggen tegen HTC, ESC en Zwolse Boys. Tegen HTC had Oene heel veel balbezit, maar liet zich 2x aftroeven in de counter en verloor deze wedstrijd dan uiteindelijk onnodig met 2-1. Dezelfde uitslag kwam ook op het bord te staan tegen Zwolse Boys ook deze wedstrijd verloor Oene met 2-1, daarna kwam er herstel tegen ESC uit Elburg in deze wedstrijd had Oene de 3 punten moeten pakken maar verzilverde de kansen niet en speelde met 0-0 gelijk. Tegen BAS thuis had Oene geen overwinning verdiend eigenlijk een gelijkspel was na 90 minuten een terechte uitslag geweest. Maar daar dacht Jasper Mosterd anders over in de 91e minuut schoot hij Oene naar de 3 punten.

De laatste 2 wedstrijden pakte Oene de volle buit met misschien wel de beste wedstrijd van het seizoen thuis tegen titelkandidaat Rouveen, deze wedstrijd won Oene met maar liefst 5-0. Rouveen werd in deze wedstrijd op alle fronten afgetroefd. In de 39e minuut was het eindelijk raak via een corner die bij de 1e paal werd binnengekopt door Jim Schaap. De 2e helft was Oene helemaal los en scoorde in de 56e minuut de 2-0 een vlotte aanval over links werd goed binnengetikt bij de 1e paal door Jasper Mosterd en in de 61e minuut was de wedstrijd gespeeld, Patrick Kamphuis kopt bij de 2e paal de 3-0 binnen. In de 78e minuut scoort Jasper de 4-0 en in de 86e minuut pakt ook de goed spelende Mike van Zwolle zijn goaltje mee en bepaald de eindstand op 5-0.

Oene dacht dat het seizoen als een nachtkaars zou uitgaan door de verliespartijen en het gelijke spel de afgelopen weken maar omdat andere ploegen ook zijn punten blijft morsen blijft Oene nog steeds in de race voor de 3e periode. En dan aflopen dinsdag de uitwedstrijd tegen Hulshorst de ploeg die onderaan staat in deze 3e klasse. Oene tegen laag geklasseerde ploegen is in het verleden en ook in deze competitie geen goede match. Wil Oene nog de 3e periode pakken mag het zich geen misstap meer veroorloven. Iedereen ging er goed voor zitten deze wedstrijd met veel toeschouwers vanuit Oene dacht men dat dit wel even simpel gedaan zou worden na afgelopen zaterdag.

De ploeg was nog zo gewaarschuwd hiervoor, snel de 0-1 maken en goed en met veel beleving aan de wedstrijd beginnen, maar je raad het al de 1e helft was heel matig met veel balverlies en een veel te laag tempo en Oene kwam ook terecht met 1-0 achter en mocht van geluk spreken dat de 2-0 buitenspel was hier kwam Oene heel goed weg. In de 35e minuut komt Oene nog wel op 1-1 via Jim Schaap maar best was het niet. De trainer was zeker niet te spreken over de beleving en de wil om deze wedstrijd te willen winnen. Iedereen moest maar eens goed in de spiegel kijken of ze er wel alles aan gedaan hadden de 1e helft en de trainer stond binnen 2 minuten weer buiten en gaf aan dat hij een heel ander Oene wou zien de 2e helft.

Dat gebeurde ook, meteen vanaf de aftrap een heel fel Oene die bijna niets meer weggaf en volg gas gaf en iedere 2e bal was nu wel voor Oene en in de 60e minuut een wereld vrijetrap van Nick Schurink bezorgt Oene de 1-2 een vrijetrap van 25 van de goal schiet Nick strak in de kruising. Hierna was Oene helemaal los de ene naar de andere aanval volgde en Oene liep daarna simpel uit naar 1-4. Jim Schaap en Mike van Bussel bepalen de eindstand op 1-4.

Dat voetbal een raar spelletje is kon je vandaag wel zien, met een verkeerde instelling het veld ingaan kan zomaar weer puntverlies opleveren en als je dan de 2e helft ziet dat iedereen veel feller is en de bal snel rond laat gaan heb je de wedstrijd helemaal onder controle en win je uiteindelijk simpel met 1-4. En dan ook nog goede uitslagen voor Oene van de andere wedstrijden en je doet weer volop mee voor de 3e periode. Nog 4 finales deze competitie, en eerst zaterdag de derby uit tegen VIOS die de laatste weken steeds verder afzakt naar de nacompetitie plek tegen degradatie. Dus het wordt zaterdag een potje om van te smullen. VIOS moet winnen om een plaatsje te stijgen om van de nacompetitie/degradatie plek af te komen. En Oene moet winnen om mee te blijven doen voor de 3e periode waar men 2 punten achterstand heeft op Elspeet. Dus kom de ploeg massaal steunen want dat hebben we nodig in deze derby.

Als de ploeg het niveau weer kan aantikken zoals in de thuiswedstrijd tegen Rouveen dan kan Oene er misschien met de 3 punten vandoor gaan, en Oene moet niet zo beginnen als tegen Hulshorst anders kan het dan wel een vervelende middag gaan worden. De wedstrijd begint om 17.00 uur dus kom gezellig naar Vaassen en kom de ploeg steunen in deze belangrijke wedstrijd.